Drie nieuwe Stage V-rupsgraafmachines van 23 tot 25 ton

22 december 2021

Doosan heeft de nieuwe lancering aangekondigd van drie nieuwe rupsgraafmachines van 23-25 ton die voldoen aan de Stage V. Dit zijn de Doosan DX235LC-7, de Doosan DX235LCR-7 en de Doosan DX255LC-7. Deze nieuwe DX-7 modellen leveren weer betere prestaties dan de vorige Stage IV modellen. Ze combineren comfort, grotere capaciteit van uitrustingstukken en nieuwe technologie voor de bestuurdersassistentie, met nieuwe functies om het brandstofverbruik, de uptime en het investeringsrendement te verbeteren met de nadruk op meer vermogen, robuustheid en wendbaarheid.

Voldoen aan de vraag naar graafmachines voor krappe ruimtes

De nieuwe Doosan DX235LCR-7 rupsgraafmachine met een kleine radius biedt superieure graafprestaties in combinatie met flexibiliteit, gemak en lage bedrijfskosten in een compact ontwerp met een zwenkstraal aan de achterkant van slechts 1724 mm. De DX235LCR-7 voldoet aan de toenemende vraag naar machines met een kleinere radius voor werkzaamheden in de buurt van gebouwen en in krappe ruimtes.

De trend naar machines met een kleinere radius is gedreven door de ruimtepremie, met name op binnenstedelijke en stedelijke bouwplaatsen en door de eis in de wegen- en spoorbouw om aangrenzende rijstroken en sporen open te houden terwijl er naast wordt gewerkt.

Nieuwe modus voor het draaikantelstuk

Er is een nieuwe modus beschikbaar voor het draaikantelstuk op het bedieningspaneel van alle nieuwe graafmachines. Deze kan worden geselecteerd om een ​​geoptimaliseerde hydraulische stroom te garanderen en helpt de nauwkeurigheid van het draaikantelstuk-werk te maximaliseren door tegendruk te elimineren. Deze nieuwe modus is een speciale tweerichtingsstroommodus, maar wordt door de EPOS beheerd als een eenrichtingsstroommodus, met directe terugkeer naar de tank in elke richting om tegendruk te voorkomen en de stroom en controleerbaarheid te vergroten.

Nieuwe zwaardere contragewichten voor het werken met een draaikantelstuk

Het zware standaard contragewicht van 5,0 ton op de modellen DX235LC-7 en DX255LC-7 en het nog zwaardere standaard contragewicht van 6,4 ton op het model DX235LCR-7 dragen bij aan de geoptimaliseerde stabiliteit en hogere hefcapaciteiten van deze machines. De DX235LCR-7 en DX255LC-7 kunnen verder worden verbeterd met nieuwe optionele, zwaardere contragewichten, met een gewicht van respectievelijk 7,4 ton voor de DX235LCR-7 en 5,5 ton voor de DX255LC-7. Deze optionele zwaardere contragewichten zijn bijzonder geschikt voor het werken met zwaardere aanbouwdelen zoals een draaikantelstuk.

Doosan heeft ook het ontwerp van de standaard en optionele contragewichten geüpdatet om de service toegankelijker te maken en onderhoudswerkzaamheden zo gemakkelijk mogelijk te maken. Net als de andere modellen van Doosan's nieuwe mid-range rupsgraafmachines en mobiele graafmachines, hebben alle nieuwe modellen van 23-25 ​​ton een nieuw slim hydraulisch systeem dat een verbetering van ongeveer 30% in aanbouwdelen biedt in vergelijking met eerdere graafmachinemodellen. Het nieuwe systeem past een slimme hydraulische logica toe voor een optimale verdeling van het hydraulische debiet wanneer zowel de arm als het aanbouwdeel tegelijkertijd werken, met een nieuwe prioriteitsklep en een extra hydraulische leiding die een continue hydraulische stroom naar het aanbouwdeel handhaaft, zelfs wanneer de arm wordt gebruikt.

Nieuwe Fine Swing-functie

Een andere standaard nieuwe functie is de Fine Swing-functie die het schudden dat een opgetild object ondergaat aan het begin of einde van een zwenkbeweging met de graafmachine minimaliseert, om de veiligheid van werknemers in de buurt te vergroten en om schade veroorzaakt door het vallen van het object van de graafmachine te voorkomen . Wanneer Fine Swing wordt geactiveerd, verdwijnt de overschrijding, waardoor de graafmachines soepel de maximale zwenksnelheid kunnen bereiken, terwijl de schok van de draaiomkering op het moment van stoppen wordt verwijderd, wat resulteert in een soepele stop.

De nieuwe graafmachines hebben ook standaard een nieuw hijsoog dat deel uitmaakt van het gietstuk voor de duwstang voor de bakbevestiging aan het uiteinde van de arm. Het nieuwe hijsoog heeft een maximale capaciteit van 5 ton en is voorzien van een speciale businzet om vervorming van het hijsgat te voorkomen.

Verhoogd comfort en controleerbaarheid

De ultramoderne cabine van de nieuwe graafmachines blinkt uit in ruimte en ergonomie, waardoor het comfort en het bedieningsgemak voor de machinist naar een nieuw niveau worden getild. Naast een nieuwe stoel van hoge kwaliteit biedt de verbeterde cabine standaard meer functies dan andere machines op de markt, wat zorgt voor een uitstekende bestuurbaarheid en hoge precisie in alle toepassingen.

Belangrijkste nieuwe functies in en rond de cabine:

  • Doosan Smart Touch (nieuw 8-inch touchscreen)
  • DAB-audio (handsfree en Bluetooth)
  • Doosan Smart Key (sleutelloos startsysteem, deurvergrendeling/ontgrendeling op afstand)
  • Kunstleren stoelverwarming (verwarmen en koelen als optie)
  • Parallel wissersysteem en nieuw ontworpen pedalen
  • Verbeterde luchtstroom voor ontdooien en airconditioning
  • Standaard 8 x LED-werklampen
  • 4 extra LED lampen als optie • AVM - Around View Monitor met 360° camera's (optie)
  • Ultrasone sonische detectie van obstakels (optie - niet voor de DX235LCR-7)

Nieuwe Stage V-motor

Alle nieuwe modellen worden aangedreven door de nieuwste generatie Doosan DL06V zescilinder dieselmotor, die een vermogen levert van 129 kW (173 pk) bij 1800 tpm, 141 kW (189 pk) bij 1900 tpm en 141 kW (189 pk) bij 1900 RPM in respectievelijk de DX235LC-7, DX235LCR-7 en DX255LC-7.

De DL06V-motor biedt een nieuwe oplossing om de Stage V-voorschriften te overtreffen zonder uitlaatgasrecirculatie (EGR), die de hoeveelheid beschikbare lucht tijdens de verbranding verhoogt, de temperatuur van het proces verhoogt en de hoeveelheid geproduceerde deeltjes aanzienlijk vermindert. Dit wordt gecombineerd met superefficiënte DOC/DPF+SCR-nabehandelingstechnologie om minimale emissies te garanderen. Dankzij de nieuwe technologie is het onderhoud van het roetfilter (DPF) aanzienlijk verminderd, zonder dat er onderhoud nodig is totdat de machine 8000 uur heeft gewerkt.

SPC3 slimme stroomregelaars

Het verbeterde brandstofverbruik van de DL06V-motor in combinatie met een nieuwe hydraulische hoofdklep en de nieuwe generatie SPC3 Smart Power Controls zorgt voor een grotere brandstofbesparing. Er zijn nu vier vermogensmodi (P+, P, S of E) beschikbaar op de nieuwe modellen, die de bediening van de nieuwe graafmachines helpen vereenvoudigen en die zowel in eenrichtings- als in tweerichtingsmodus kunnen worden ingesteld.

DoosanCONNECT-telematicasysteem

Alle nieuwe modellen zijn standaard in de fabriek geïnstalleerd met Doosan's ultramoderne DoosanCONNECT draadloze machinevlootmonitoringsysteem. Het DoosanCONNECT-systeem biedt een webgebaseerde oplossing voor wagenparkbeheer die erg handig is voor het bewaken van de prestaties en veiligheid van machines en het bevorderen van preventief onderhoud. Het is standaard beschikbaar op alle nieuwe Doosan-graafmachines (vanaf 14 ton), alle nieuwe Doosan-wielladers en Doosan ADT's.

Meer nieuwsberichten

DX165W 7 Electric Staad Powerbox400 Emissieloze Mobiele Graafmachine Grondverzetmachine

Wil je meer weten over onze machines of onze service?

Neem contact met ons op. We vertellen je er graag meer over!

Wij houden je graag op de hoogte