Een dag op pad met servicemonteur Jelle

19 september 2022

Bij Staad vinden we het erg belangrijk dat service snel wordt verleend en dat machinisten niet langdurig stil komen te staan. Daarom hebben we meerdere servicemonteurs voor de buitendienst bij ons in dienst. Vandaag lopen we een dag mee met servicemonteur Jelle.

Even voorstellen

Jelle van de Rijt is al 3,5 jaar werkzaam als servicemonteur buitendienst bij Staad. Iedere dag gaat hij met veel plezier naar zijn werk en doet hij er alles aan om de klanten te helpen bij storingen en reparaties. ‘’Het fijnste aan mijn beroep vind ik dat ik iedere dag met iets anders bezig ben en voor verschillende uitdagingen kom te staan. Daarnaast heb ik de grote verantwoordelijkheid om klanten tevreden te houden. Verder vind ik het persoonlijke contact wat je met de klanten hebt ook erg prettig.’’

Meelopen

We begonnen de dag met een goede bak koffie en keken wat er vandaag op de planning stond. Vervolgens stapte we snel in de eigen servicebus van Jelle om te vertrekken naar een storing in Reusel. Om het overzicht te kunnen behouden worden alle storingen gecommuniceerd via de serviceplanning. 

Een klant ervaarde problemen met de Doosan DA45 knikdumper. Deze wilde namelijk niet goed kiepen. Na het benodigde gereedschap uit de bus te hebben gepakt, zijn we begonnen met de druk op te meten in de hefcilinders. Hier kwamen geen bijzonderheden naar boven. Jelle besloot daarom de laptop aan te sluiten om de software van de machine af te lezen.

Ook de handrem van de knikdumper had een kleine ingreep nodig. Deze was niet juist afgesteld en de machinist voelde de machine schokken tijdens het rijden. Hier wist Jelle wel raad mee en loste het probleem al snel op.

Na het succesvol oplossen van de storing, reden we door naar de volgende klant in Veldhoven. Aangekomen bleek de motor van de machine niet meer te starten. Hierdoor was de machinist van de Doosan DX225LC stil komen te staan en moest snel geholpen worden. Na de machine goed geïnspecteerd te hebben, kwamen we er al snel achter dat er iets mis was met de startmotor. Deze was versleten en moest worden vervangen. Na contact te hebben gehad met het magazijn van Staad was er gelukkig een nieuwe startmotor op voorraad. Jelle wist deze zonder moeite te vervangen, zodat de machinist weer aan de gang kon.

Na allebei de klanten tevreden te hebben gesteld, reden we met een voldaan gevoel weer terug richting Veghel en zat de dag er alweer op.

Wil jij met je eigen servicebus klanten tevreden stellen? Houd jij van gevarieerd werken en van uitdagingen aangaan? Bekijk dan hier onze vacature en solliciteer:

Meer nieuwsberichten

20210601 Doosan Dx140w Action 01 Editweb

Wil je meer weten over onze machines of onze service?

Neem contact met ons op. We vertellen je er graag meer over!

Wij houden je graag op de hoogte